פתרונות ניוד לגיל השלישי – מי צריך אותם ואיזה סוגים קיימים?

פתרונות ניוד לגיל השלישי - מאמר מאת נניקאר

בגיל השלישי ניצבות בפני האוכלוסייה המבוגרת, בעיות בריאותיות וקוגניטיביות שונות, אשר מגבילות קשישים רבים מלבצע פעולות בסיסיות בשגרת היום יום ופוגעות במידה כזו או אחרת באיכות חייהם. כל בעיה רפואית משפיעה בדרך אחרת והמבוגרים עושים כל שניתן כדי להתגבר על הקשיים הפיסיים וגם המנטליים. לרבים מהם קשה ללכת עקב בעיות ברגליים ושחיקה של הברכיים, זו הסיבה שהם מחפשים פתרונות ניוד שיאפשרו להם להגיע לכל מקום. קיימים מגוון דגמים של כיסאות גלגלים, קלנועיות ומקלות הליכה וכל קשיש יכול להזמין את הדגם המתאים עבורו מבחינת גודל ואפקטיביות ייחודית וזאת על פי הדרישות של הרופא או הפיזיותרפיסט המטפל, כדי ליצור את הנוחות המקסימלית לכל אדם.

מי שמסוגל ללכת, אם כי לא למרחקים משמעותיים רוכש קלנועית חשמלית אשר באמצעותה הוא יכול לנוע בקלות וזריזות יחסית למקומות קרובים, למשל הגעה לחדר האוכל או הצרכניה בקיבוץ ?

זוהי האפשרות המועדפת על אנשים מבוגרים אשר מחפשים פתרונות ניוד שהם אפשריים עבורם (להבדיל למשל מנהיגה באוטו פרטי הדורשת קוגניטיביות רבה מאוד). מבחינה מנטלית העצמאות שלהם חשובה מאד עבורם (באופן טבעי), הם אינם מעוניינים לבקש עזרה יום יומית מהאנשים הקרובים אליהם כמו ילדיהם ולכן הם מרוצים מאד מהעובדה שהקלנועית היא למעשה הרגליים שלהם. היא מתאימה לנסיעות קצרות בתוך היישוב כמו בקיבוצים ובמושבים וגם בעיר אפשר להגיע באמצעותה למקומות קרובים כמו למרכזי הקניות, למרפאה וכו’.

פתרונות ניוד למבוגרים

מבוגרים שאינם מסוגלים ללכת זקוקים לכמה אביזרים אלמנטריים בביתם שיסייעו להם וזאת מעבר לאופציה של פתרונות ניוד כמו כיסא גלגלים איכותי ומאסיבי. בהתאם לצורך רוכשים גם תמיכות שונות לכיסא גלגלים אשר מונחות בכמה מקומות וגם תמיכות לרגליים, כדי שהן לא תיפולנה ממגש התמיכה שנמצא בחלק התחתון של הכיסא.

נושא חשוב עבורם הוא ידיות אחיזה אשר יותקנו עבורם במקומות שונים בבית כמו במקלחת, ליד השירותים ובמקומות נוספים. באמצעות ידית האחיזה הזו שהיא מאסיבית, הם מסוגלים להתרומם ולקום ממצב של ישיבה למצב של עמידה. בנוסף לכך הם זקוקים לאביזרים נלווים לרחצה ולשירותים ולכן במידת הצורך הם רוכשים זאת וזו הקלה משמעותית בחיי היום יום.

אמצעי עזר להליכה

מי מקרב בני הגיל הזהב אשר זקוק לתמיכה בעת ההליכה בעקבות קשיים פיזיים ומכאובים, מתחיל להשתמש במגוון עזרים לגיל השלישי המסייעים לו לנוע בצורה הרבה יותר טובה, כמו למשל מקל מאסיבי המעניק תמיכה חלקית, או לחלופין הליכון אשר קיים בכמה ויריאציות: עם גלגלים בחלק התחתון או ללא, עם סלסלה ומגש אשר יכולים לשמש להנחת הקניות ושאר ציוד אישי או ללא. בדגמים המגיעים עם גלגלים, האדם מרים מעט את ההליכון וכך הוא מתקדם צעד אחר צעד או לחלופין לישיבה אם אדם זה חש עייפות וזקוק לפרק זמן של ישיבה.

קלנועית לכל מטרה

כאשר רוכשים פתרונות ניוד כמו קלנועית, אפשר לבחור בדגם שיש בו מושב אחד בלבד, או לחלופין מושב זוגי עבור בני הזוג. מעבר לכך, קיים ארגז בחלק האחורי של הקלנועית וזוהי אופציה נוחה מאד עבור הנחת הקניות, חפצים, חבילות שהגיעו מהדואר וכל פריט אחר שיש להסיע הביתה או למקום אחר, בלי לסחוב לאור הקושי של בני הגיל השלישי.

Summary
פתרונות ניוד לגיל השלישי - מי צריך אותם ואיזה סוגים קיימים?
Article Name
פתרונות ניוד לגיל השלישי - מי צריך אותם ואיזה סוגים קיימים?
Description
בגיל השלישי ניצבות בפני האוכלוסייה המבוגרת, בעיות בריאותיות וקוגניטיביות שונות, אשר מגבילות קשישים רבים מלבצע פעולות בסיסיות בשגרת היום יום ופוגעות במידה כזו או אחרת באיכות חייהם. מי שמסוגל ללכת, אם כי לא למרחקים משמעותיים רוכש קלנועית חשמלית אשר באמצעותה הוא יכול לנוע בקלות וזריזות יחסית למקומות קרובים.
Publisher Name
NaniCare
Publisher Logo