עזרים לגיל השלישי

עזרים לגיל השלישי - NaniCare

כל אחד מאיתנו, גם התינוק בן יומו שרק הגיח לאוויר העולם וגם הקשיש שעומד לעזוב אותו בשיבה טובה, יזדקק בשלב כלשהו בחיינו המאוחרים לעזרים אשר יסייעו לנו להתגבר על מוגבלות בתנועה, על פגיעה באיכות החיים בתפקוד היומי וכן הלאה.

כן, המאמר הזה לא בא לעשות לכם נעים בגב או ללטף לכם את האגו, אלא לדון בעזרים לגיל השלישי, החשובים לנו לתפקוד היומי בשלבי זקנה וקשיים גופניים ובמנעד רחב של אביזרים המקלים את החיים עבור אנשים המוגבלים בתנועה עקב פציעה ומחלה.

במהלך השנים, הגמישות שלנו משתנה, כוח השרירים יורד, הראייה נפגעת ובכללי התגובות שלנו איטיות יותר. לכן, בגיל השלישי הסיכוי לנפילה גבוה יותר וקיימת סכנת פציעה ממשית גבוהה, בכל יום ויום שבו אנחנו מנהלים את חיינו העצמאים בגילאים המאוחרים. בשלב זה של חיינו, ישנו צורך גובר לשמור על שגרה של פעילות גופנית וניידות על בסיס יומי (פעילות יומית רגילה והתעמלות קלה ומבוקרת).

אך לא תמיד מדובר בנכות קבועה או מוגבלות לצמיתות, לעיתים חלק מהעזרים נדרשים לתקופת ההחלמה / שיקום ולעיתים גם בשל גיל מתקדם וקושי בביצוע פעולות יומיות בשל כך.

הסיבות מגוונות ולכל צורך יש מענה מיידי ולרוב גם קל ליישום מהיר בבית או על הגוף.

מה הם עזרים לגיל השלישי / טכנולוגיה מסייעת?

כשמם כן הם, מסייעים לקשישים להתגבר על מוגבלות תנועה ובכך לסייע בתפקוד היומי. בכך, הם לא רק משפרים את איכות החיים של הקשיש, אלא גם של בני משפחתו המטפלים בו על בסיס קבוע.

להלן סקירה על מספר עזרים נפוצים מאד:

  • עזרים להליכה: מקל הליכה, קביים, הליכונים רגילים או פנאומטים, רולטור (הליכון משולב עם כסא) בנוסף ישנם עזרים מאסיביים יותר, כגון קלנועית חשמלית.
  • עזרים למקלחת ושרותים: ידיות אחיזה מסוגים שונים הממוקמים על הקירות בהתאם לצורך, בעיקר ליד השרותים (אסלה) המאפשרים לקשיש לקום לבד, במקלחון ידיות אלו משמשות גם לצורך ניידות עצמית ותמיכה. הגבהה לאסלה על מנת לאפשר ישיבה נוחה יותר, כסא רחצה ושרותים משולב יחד לקשישים מוגבלי תנועה.
  • עזרים לקימה / ישיבה: החל מחגורות / רצועות הקשורות למסגרת המיטה ומסייעות לקשיש להכנס/לצאת מהמיטה, מעקות המותקנים על המיטה ומסייעים לקימה, מתקן עזר לקימה נייד וקל לשימוש הניתן למיקום על הספה/כורסא ומאפשר לקשיש עצמאות בתפקוד.
  • עזרים קטנים/נלווים: למעשה רבים מהמוצרים לקשישים הנם עזרים, כשמם כן הם באים לסייע בניידות של הקשיש, בין אם בבית או ברכב או בעת הליכה ברחוב. לצורך העניין, גם כפפות לידיים נחשבות עזרים.

להלן סקירה קצרה אודות החומרים הקיימים ועבור מה הם משמשים לרוב

כריות ישיבה:

נועדו למרותקים לכיסאות גלגלים זקוקים לכריות ישיבה על מנת לפזר את הלחץ על הגוף באופן שווה. ישנן כריות ספוג ביצים, כריות אוויר, כריות טמפור.

כרית ספר תורה - נאניקאר

כריות תמיכה:

נועדו לגב, גפיים, תמיכה צדית כאשר ישנה פגיעה נוירולוגית (CVA).

כרית גליל למשענת יד

כרית גליל למשענת יד

חגורות בטיחות:

למניעת נפילות מכסא גלגלים/מיטה.

חגורות בטיחות לכיסא גלגלים - NaniCare

חגורת חיתול/משולש מומלץ נגד החלקה ונפילה

שולחניות לכיסאות גלגלים:

לצורך תמיכה שווה לפלג גוף עליון ומניעת נפילות.

כיסוי מרופד לשולחנית - NaniCare

כיסוי מרופד לשולחנית

כפפות זונדה:

למקרים בהם המטופל מנסה לשלוף את הזונדה או עירוי כלשהו, ישנו פתרון בדמות כפפות זונדה.

כפפות זונדה - מילוי קלקר - NaniCare

כפפות זונדה

ריפודים למסגרת מיטה:

מגיני מיטה למניעת פגיעה גופנית למטופל, עוטף את מעקה המיטה.

מגן דופן מיטה עץ - NaniCare

מגן דופן מיטה עץ

חגורות העברה:

משמשות לסיוע בהעברת מטופל באופן מכובד ובטוח, מאפשרות אחיזה צדית במטופל ובמקביל לאפשר למטופל לבצע את המעבר ככל יכולתו.

חגורת ניוד אגן כתפיים - NaniCare

חגורת ניוד אגן כתפיים

ריפודים למניעת פצעי לחץ:

בשכיבה ממושכת במיטה עלולים להיווצר פצעי לחץ ויש צורך בריפודים לאזורים הגרמיים(עקב-מרפק-ברך).

מזרונים לפצעי לחץ - נניקאר

עזרים חדשניים לגיל השלישי: מה חדש ומה צופן העתיד בתחום?

ככל שאוכלוסיית הגיל השלישי ממשיכה לגדול (בעקבות השיפור המגמתי בתוחלת החיים בעולם המערבי), כך גם גדל הצורך באביזרי עזר חדשניים שיעזרו להם לחיות את חייהם במלואם, בביטחון ונוחות ראויים. ממכשירי שמיעה ועד אביזרי ניידות, ישנו מגוון ענק של מוצרים זמינים כיום, שמטרתם היא לעזור לקשישים להישאר עצמאיים ופעילים ככל הניתן. במאמר זה, בקטע הבא שלפניכם, תוכלו לקבל מאיתנו מידע על העזרים החדשים והמבטיחים ביותר לגיל השלישי, כמו גם על העתיד לקרות בתחום.

עזרי ניידות: כגון הליכונים, כסאות גלגלים וקלנועיות, הינם חיוניים לקשישים רבים. עזרי הניידות של היום מתוכננים להיות קלי משקל וקלים לתמרון ורבים מהם מגיעים עם תכונות כגון אפשרות כוונון גובה מושב וגלגלים איכותיים ואמידים יותר מבעבר.

טכנולוגיית בית חכם: טכנולוגיית בית חכם הופכת פופולרית יותר ויותר בקרב קשישים. מכשירי בית חכם כגון תאורה אוטומטית ומערכות אבטחה יכולים לעזור לקשישים להישאר בטוחים ולהקל על פעולות יומיומיות שבשגרה.

מערכות התראה רפואיות: מערכות אלו נועדו לספק לקשישים שקט נפשי למקרה חירום. ניתן לענוד את מערכות אלו כתליון או כצמיד וניתן לתכנתן להזעיק עזרה במקרה של נפילה או חירום רפואי אחר.

בעתיד, אנו יכולים לצפות לראות עזרים חדשניים עוד יותר לגיל השלישי. לדוגמה, טכנולוגיה לבישה כמו שעונים למעקב אחר מדדים חיוניים, המנטרים את בריאותם ובנוסף לכך, התקדמות בתחום הבינה מלאכותית (AI) עשויה להביא לפיתוח רובוטים ומכשירים חכמים אחרים שיוכלו לעזור לקשישים בביצוע משימות יומיומיות.

לסיכום

עזרים לגיל השלישי הם דרך מיטבית, לעזור לקשישים להישאר בטוחים ועצמאיים. הם עשויים לספק תחושת ביטחון ושקט נפשי הן לקשישים והן לבני משפחותיהם ועם האביזרים הנכונים, בני הגיל השלישי יכולים ליהנות מאורח חיים נוח יותר. עם העזרים הנכונים, קשישים יכולים להישאר פעילים ומעורבים בחיי יקיריהם ובקהילותיהם.

חנות "נניקאר" מתמחה בייעוץ, התאמה ומכירה של עזרים לגיל השלישי ולבעלי מוגבלויות, כבר 15 שנה. החנות מציעה מגוון רחב של עזרים, החל מחגורות העברה, דרך מגיני מיטה ועד לעזרים והתקנים מיוחדים לרחצה ואכילה.

Summary
עזרים לגיל השלישי
Article Name
עזרים לגיל השלישי
Description
כל אחד מאיתנו, גם התינוק בן יומו שרק הגיח לאוויר העולם וגם הקשיש שעומד לעזוב אותו בשיבה טובה, יזדקק בשלב כלשהו בחיינו המאוחרים לעזרים אשר יסייעו לנו להתגבר על מוגבלות בתנועה, על פגיעה באיכות החיים בתפקוד היומי וכן הלאה.
Author
Publisher Name
NaniCare
Publisher Logo