החלפת ברך בגיל השלישי- כל מה שצריך לדעת

החלפת ברך לגיל השלישי - מאמר מאת נניקאר פתרונות חיים לגיל השלישי

היום העולם המודרני מאפשר לנו להיעזר בפרקטיקות שיכולות לשנות את חייהם של מי שבעבר לא היו יכולים למצוא מזור לכאבים שלהם. כאבים במפרק הברך הן תופעה שכיחה שמופיעה לאורך השנים בעקבות פציעות, חבלות ושימוש ארוך שנים במפרקים. לעיתים ניתן לחיות עם הכאב ולטפל בו על ידי אימוץ אורך חיים בריא, ספורט, תזונה נכונה ועוד. אך לעיתים, הכאבים החזקים לא נותנים מנוח והפיתרון הוא ניתוח.

מה כולל הניתוח?

המונח ‘החלפת ברך’ הוא כמובן מונח לא מדויק. אין דרך אמיתית להחליף את הברך כליל, אבל מה שהרפואה המודרנית כן יכולה לעשות הוא להחדיר מפרק מלאכותי אל בין העצמות במקום המפרק הפגוע והשחוק. הניתוח הוא ניתוח לכל דבר, כזה שיש לבצע תחת ידיים מיומנות וכזה שדורש זמן החלמה לאחריו. על אף שמדובר על ניתוח לא מסובך במיוחד או מסוכן, חשוב לבחור לעבור אותו בזמן מתאים עבור המטופל. בתקופה בה יש לזה את השהות להחלים באופן מלא עבור חזרה לפעילות מלאה.

את הניתוח ניתן לעבור לאחר הערכה קלינית

ניתוח החלפת ברך בגיל השלישי זה לא עניין לצחוק, מדובר על פרוצדורה מורכבת שכוללת ניתוח המלווה בכאבים. לכן, חשוב לתת את הדעת על הערכה הקלינית שמבוצעת על ידי הרופא המנתח. מלבד בירור מצב המטופל וצילום מקיף של מקום הכאב, תשאלו מספר שאלות שנוגעות לחייכם האישיים. זאת כדי לוודא כי מדובר על מי שאכן יכול לעבור את הניתוח ולתת לגוף את זמן המנוחה שלה הוא זקוק.

להיות בידיים טובות משאיר אתכם בראש שקט

ד”ר כרדוש רופא מומחה, אורתופד מנוסה בעל ניסיון בארץ ובעולם ומנוסה בפציעות מסוג זה. הטיפול אותו מבצע ד”ר כרדוש הוא טיפול מתקדם בתחום שנקרא ‘הגישה הקדמית’. אין כל ספק כי עבודה של מומחה לעולם טובה יותר מעבודה של רופא צעיר, מתחיל, בתחום. בקליניקה פרטית תקבלו שירות מקצועי, אדיב ומנוסה שיאפשר לכם להרגיש בטוחים לאורך כל הדרך.

האם ניתן לחזור לשגרה מלאה לאחר הניתוח?

התשובה לכך היא כן. מחלימים רבים לא רק שיכולים לחזור לשגרה אלא שפעמים רבות הניתוח משפר את איכות החיים של אותם מטופלים במידה ניכרת. חשוב כמובן לזכור כי ההחלמה לא מתרחשת באופן מיידי וכי יש להקציב זמן סביר עבור החלמה מלאה. במידה ויש קרובי משפחה שיכולים לעזור שווב להיוועץ בהם ולהיעזר בהם בשלבים הללו של תהליך הניתוח.

האם מדובר על פרוצדורה כואבת?

הניתוח של החלפת ברך בגיל השלישי לא כואב בפני עצמו. הכאבים הם כתוצאה מהכאבים שנשארים לאחר שההרדמה יורדת. לאורך זמן ההחלמה תוכלו לקבל משככי כאבים כדי להקל על הכאב ותישארו במעקב צמוד על מנת שניתן יהיה להבטיח כי אתם נשארים מוגנים לאורך כל תהליך ההחלמה.