אביזרים לנכים פטנטים שמשנים את החיים

אביזרים לנכים פטנטים שמשנים את החיים - נניקאר (NaniCare)

ההתקדמות הטכנולוגית במאה ה-21, שיפרה משמעותית את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות. מעזרי ניידות חדשניים כמו: פרוטזות ותותבות מתקדמות המשחזרות תפקוד ותנועה, דרך מכשירי שמיעה חדשניים ומתקדמים עם זיהוי קול והגברה סלקטיבית ועד לרשתות חברתיות וערוצי תקשורת נוספים באינטרנט – חידושים אלה העצימו אנשים לחיות באופן עצמאי יותר ולהשתתף באופן מלא יותר בחברה. מאמר זה בוחן כמה מהמכשירים פורצי הדרך המוגנים בפטנט עבור נכים שהם באמת משנים חיים.

טכנולוגיה מסייעת:

טכנולוגיה מסייעת מתייחסת לכל מכשיר, מערכת או עיצוב המשפרים את הפונקציונליות של אנשים עם מוגבלויות. מכשירים אלה יכולים לעזור לאנשים להתגבר על ליקויים פיזיים, קוגניטיביים ותחושתיים, ולאפשר להם לבצע משימות שאחרת היו מוצאים אותן קשות או בלתי אפשריות.

1. עזרי ניידות-

עזרי ניידות כגון כסאות גלגלים, הליכונים ותותבות עברו התקדמות משמעותית במהלך השנים. לדוגמה, ה-“iBOT”, כסא גלגלים מוגן בפטנט של חברת “DEKA”, יכול לטפס במדרגות ולנווט בשטח לא אחיד, ומספק למשתמשים ניידות חסרת תקדים.

2. התקני תקשורת-

מכשירי תקשורת חוללו מהפכה באופן שבו אנשים עם ליקויי דיבור ושמיעה מתקשרים עם העולם. דוגמאות בולטות כוללות את DynaVox, מכשיר המאפשר לאנשים לא מילוליים לתקשר באמצעות דיבור מסונתז, ושתל שבלול, מכשיר מושתל בניתוח המספק תחושת קול לאדם שהוא חירש מאוד או כבד שמיעה.

3. עזרים חזותיים-

עבור אנשים עם לקות ראייה, מכשירים כמו OrCam MyEye, מכשיר לביש שיכול לקרוא טקסט, לזהות פרצופים ולזהות מוצרים, פתחו אפשרויות חדשות. באופן דומה, המשקפיים האלקטרונים של eSight משתמשים במצלמה מהירה וחדות גבוהה כדי לצלם וידאו חי ולהציג אותו בשני מסכי OLED מול עיני המשתמש.

אביזרי עזר לנכים לאמבטיה

קיימים אביזרים וציוד עזר רבים המיועדים לסייע לאנשים עם מוגבלויות שונות ליהנות מאמבטיה בטיחותית, נוחה ועצמאית. אמבטיה היא פעולה יומיומית בסיסית שרבים מאיתנו לוקחים כמובן מאליו, אך עבור אדם עם מוגבלות פיזית יכולה להוות אתגר לא פשוט.

קיימים מושבי אמבט ניידים המאפשרים לאדם לשבת בתוך האמבטיה בצורה בטוחה ולהתקלח בישיבה. מושב האמבט ניתן לפירוק ולניוד בקלות.

מאחזי יד הם אביזרי אמבטיה לנכים נפוצים נוספים ,המספקים אחיזה יציבה ובטוחה בעת כניסה ויציאה מהאמבטיה או בזמן המקלחת עצמה.

דבר נוסף שראוי לציין בהקשר זה, הוא משטחי החלקה מיוחדים מקלים על העברת נכים אל תוך האמבטיה והחוצה ממנה.

השפעת התקנים המוגנים בפטנט על חיי הנכים

למכשירים אלו יש ועוד תהיה (עוד יותר) השפעה עמוקה על חייהם של אנשים עם מוגבלויות שונות. הם לא רק שיפרו את הניידות והתקשורת הפיזית אלא גם הגבירו את ההערכה העצמית והעצמאות של אנשים הסובלים מלקויות ונכויות. על פי מחקר של ארגון הבריאות העולמי (WHO), טכנולוגיה מסייעת יכולה לשפר משמעותית את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות, להפחית את עלויות שירותי הבריאות ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלהם.

לסיכום: עתידם של מכשירים מוגנים בפטנט לנכים

עתידם של מכשירים מוגנים בפטנט לנכים, נראה מבטיח. עם התקדמות מתמשכת בטכנולוגיה, אנו יכולים לצפות לראות עוד יותר פתרונות חדשניים שישפרו את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות. התקנים אלה אינם עוסקים רק בהתגברות על מגבלות פיזיות; הם עוסקים בהעצמת אינדיבידואלים, קידום הכללות וטיפוח חברה שבה לכל אחד יש הזדמנות לחיות חיים מספקים ושיוויוניים ככל הניתן.

בנניקאר אנו מתמחים כבר למעלה מ-15 שנה במתן פתרונות אישיים ומותאמים לצרכיו הייחודיים של כל לקוח. אנו עורכים הערכה פרטנית של האדם, מגבלותיו ובהתאם ממליצים על האביזרים האופטימליים שיאפשרו לו ליהנות מאיכות חיים הראויה ביותר ומעצמאות המקסימלית שאליה הוא יכול להגיע באמצעות שימוש בציוד עזר ייעודי.

בין מוצרינו:

  • תמיכות לכסאות גלגלים – לגב, רגליים, ראש וכו’.
  • מוצרים לתמיכה בבעל המוגבלות במיטתו – מעקות, כריות תמיכה ומזרונים כנגד פצעי לחץ ועוד.
  • מוצרים למשק הבית.
  • חגורות לכיסא רחצה במקלחת.
  • ציוד פיזיותרפיה ושיקום.

לפרטים והזמנות, מוזמנים ליצור איתנו קשר טלפוני או לשלוח לנו מייל: nanicare4u@gmail.com

Summary
אביזרים לנכים פטנטים שמשנים את החיים
Article Name
אביזרים לנכים פטנטים שמשנים את החיים
Description
עתידם של מכשירים מוגנים בפטנט לנכים, נראה מבטיח. עם התקדמות מתמשכת בטכנולוגיה, אנו יכולים לצפות לראות עוד יותר פתרונות חדשניים שישפרו את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות .בנניקאר אנו מתמחים כבר למעלה מ-15 שנה במתן פתרונות אישיים ומותאמים לצרכיו הייחודיים של כל לקוח.
Author