מוצרים מצילי חיים שרצוי שיהיו בכל בית אבות

דפיברולטור - מאמר מאת נניקאר (NaniCare)

בתי האבות מעולם לא היו מאוכלסים יותר וכדי לספק את הטיפול הסיעודי הטוב ביותר, על בתי האבות להיות מאוישים באנשי המקצוע הנכונים עם כל ההכשרות והידע המתאימים, לקיים שקיפות מרבית, לפקח על התנהלות הצוותים, וגם להחזיק מוצרים מצילי חיים, אחד מהם הוא דפיברילטור.

 

מהו דפיברילטור?

דפיברילטור הינו מכשיר (אוטומטי או חצי-אוטומטי) אשר מטרתו היחידה היא – הצלת חיי אדם במקרים של ליקוי / פגיעה לבבית, המתבטאים ב"התקף לב" או "דום לב".

למכשיר הכה חשוב הזה, ישנן תכונות בלעדיות המאפשרות את החזרת קצב הלב ע”י מתן שוק חשמלי לאחר אירוע לבבי וכמה שנשתמש בו קרוב יותר למועד האירוע, כך הסיכוי להציל את חייו של האדם בסיטואציה הקשה – עולה משמעותית!

על פי חוק הצבת מכשירי החייאה, שחוקק בשנת 2008 יש להציב דפיברילטור במקומות ציבוריים ובכלל זה בבתי אבות.

על המכשיר להיות כמה שיותר נגיש כדי שבמקרה חירום, ניתן יהיה להגיע אליו בקלות ולהשתמש בו כדי להציל חיים.

במקרה של דום לב, מכשיר דפיברילטור אמין יכול להציל חיים ממש ב- 90% מהמקרים, ללא מכשיר כזה בסביבה יש סיכון שהלב לא יחזור לפעילות תקינה, זרימת הדם למוח תיפגם וכך גדל הסיכון שיגרם נזק בלתי הפיך.

השימוש במכשיר אינו דורש מיומנות, כל שצריך לעשות הוא לעקוב אחר הוראות ההפעלה שלו, כל מי שנמצא בקרבת מקום יכול להשתמש בו ולהציל חיים, ונוכחותו בבית אבות היא קריטית.

ישנם שני סוגים של דפיברילטורים:

לכלל האוכלוסיה- "דפיברילטור אוטומטי" המתאים להפעלה גם בידיים לא מקצועיות של אנשים חסרי כל ידע רפואי, בזכות פשטות תפעולו. מכשיר זה צריך להימצא במרחבים ציבוריים, כדוגמת: מוסדות חינוך, קניונים, בתי מלון, תיאטרות ובתי קולנוע ועוד.

מקצועי- מכשיר המתאים לתפעול ע”י צוותים רפואיים ומותקן במוסדות רפואיים, כגון: בתי חולים, קופות חולים ומרפאות פרטיות.

מוצרים מצילים חיים נוספים שכדאי שיהיו בבית אבות

מלבד מכשיר דפיברילטור אמין, חשוב מאוד שכל בית אבות יחזיק ציוד רפואי מתקדם וטכנולוגיה מסייעת שתעזור לשפר את היכולות האישיות, את הניידות ואת מהירות התגובה למצבי חירום.

כדאי מאוד שיהיה ציוד ניהול תרופות, כך שהמטופלים יקבלו את התרופות שלהם בזמן ולא יהיו טעויות אנוש. כדאי שיהיו ערכות בדיקה שונות וציוד עזרה ראשונה אשר מאפשר להציע טיפול ראשוני במקרה של פציעות. צגים ומוניטורים שיעזור לנטר אחר מצבם הבריאותי של חולים גם הכרחיים, כמו גם מכשירי הנשמה וציוד רפואי אשר יעזור לאסוף נתונים בריאותיים ולהעביר אותם לצוותים שמפקחים על המצב.

 

כיצד בוחרים את הציוד הרפואי הדרוש?

ראשית כל, ישנו ציוד לבתי אבות, שמחויב להחזיק על פי חוק ולכן חשוב להכיר את החוקים העוסקים בנושא כדי לדעת כיצד להיערך ולספק את הטיפול הרפואי הטוב והמיטיב ביותר.

מעבר לכך ישנם מכשירים שמומלץ להחזיק בכל בית אבות וכדי לדעת אילו יספקו את המענה הטוב ביותר לחולים, ויקלו על עבודתו של הצוות המטפל, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מהגורמים המתאימים.