בית אבות סיעודי

בעת הגעה לגיל הזהב, אנשים רבים בוחרים בפתרונות דיור אחרים מביתם בהם יוכלו ליהנות מההגעה לשלב החדש בחייהם, לנוח ולהיות בקרבת אנשים בני גילם. בעוד שמרבית בני גיל הזהב אינם זקוקים לסיוע רב בחיי היומיום, ישנם קשישים סיעודיים שצריכים עזרה קבועה בביצוע פעולות שגרתיות. עבור קשישים שזקוקים לכך, בית אבות סיעודי הוא הפתרון הטוב ביותר, בהם הדיירים יכולים ליהנות מטיפול קבוע וסיוע בכל מה שהם צריכים סביב השעון.

מי זכאי לשהות בבית אבות סיעודי?

בית אבות סיעודי נועד לתת פתרון עבור חברי האוכלוסייה המבוגרת שכבר אינם יכולים לטפל בעצמם ולעשות פעולות יומיות בסיסיות, כמו אכילה, שתייה, ישיבה, שכיבה ועוד. טיפול בקשישים סיעודיים בבית אינו רק מאתגר, אלא גם בלתי אפשרי מפני שהם זקוקים לציוד מיוחד על מנת שניתן יהיה לטפל בהם. לכן, אנשים רבים בוחרים לשכן את יקיריהם במוסד סיעודי בו הם יוכלו לקבל את הטיפולים הטובים ביותר עבור הבעיות שלהם בסביבה תומכת של אנשים בני גילם.

תחילה יש לבחון האם אדם כזה או אחר הם אכן סיעודיים והאם ניתן לתת להם את הסיוע שהם זקוקים לו. לשם כך יש לבצע מבחן כשירות (ATL) שנועד לבחון את המצב הגופני של קשישים. אם אכן נמצא שהם סיעודיים, ניתן לשכן את בני משפחתכם בבית אבות ייעודי שיספק להם את כל מה שהם זקוקים לו.

מציאת בית אבות סיעודי

לא כל בית אבות יכול לספק לקשישים סיעודיים את הטיפול שהם זקוקים לו, ולכן חשוב לחפש בית אבות סיעודי אשר מתמחה בטיפול בקשישים עם קשיים בחיי היום יום.

תחילה, בדקו האם אותו בית אבות סיעודי שאתם בודקים הוא בעל רישיון מטעם משרד הבריאות שמתיר לו לעסוק בתחום. לאחר שתוודאו שאכן יש אישור כזה, בדקו האם בית אבות סיעודי זה שאתם שוקלים כולל ציוד חירום רפואי וגם צוות מיומן ובעל ניסיון שיודע כיצד להתמודד עם שלל הבעיות שנובעות ממצבים סיעודיים. בדקו גם שהחדרים בבית האבות שאתם שוקלים כוללים ציוד זמין שמשמש לטיפול במצבי חירום.

מלבד הפן הפרקטי וה’יבש’ בחיפוש אחר בית אבות סיעודי, חשוב גם שתחפשו מוסד שיש בו פעילויות פנאי והעשרה יחד עם חברי המוסד על מנת שזמנם הפנוי של בני המשפחה שלכם יתמלא בצורה מהנה ויאפשר להם לחוות חוויות חדשות בגיל הזהב.

בית אבות סיעודי יכול להוות מקום נפלא עבור הדיירים שנמצאים בו, אך על מנת שזה יקרה, חשוב שתבחרו במוסד עם צוות מוסמך וטיפול מסור בכל הדיירים.

קרא עוד: אביזרי עזר לקשישים | חגורות לכיסא גלגלים