איך לבחור מיטה סיעודית ליקירינו בעלי המוגבלויות?

מיטה סיעודית - NaniCare

הטיפול באדם סיעודי מצריך התמודדות אישית מורכבת שנשענת לא פעם על קבלת החלטות שיטיבו עם חיי האדם הסיעודי ובמקביל יעניקו למשפחתו שקט נפשי מוגבר יותר.

בחירת מיטה סיעודית היא פקטור חשוב שמציע יתרונות משמעותיים לחולים סיעודיים המטופלים בבית וחשוב לבחור אותה תוך דגש על הפרמטרים המתאימים ביותר לצרכי המטופל. אז כיצד בוחרים במיטה סיעודית מתאימה?

 

נוחות מלאה ופונקציות הכוונון

כאשר מדובר בטיפול ביתי באדם שמצוי במצב סיעודי, קניית מיטה סיעודית נוחה עבורו היא איננה מותרות.

חשוב שהמיטה תספק למטופל אופציה לתנוחה אידיאלית לשכיבה לאורך זמן. צריך לזכור שחולים וקשישים סיעודיים שוהים במשך שעות רבות מידי יום במצב שכיבה במיטתם וחשוב לספק להם את התנאים הנוחים ביותר ולמנוע כאבים.

מסיבות אלו צריך להתייחס לפונקציות הכוונון של המיטה ולבדוק אילו מנחים ומצבים היא מסוגלת להציע. מיטות פאולר לדוגמה מאפשרות כוונון גם לראש וגם לרגליים וכך מספקת התאמה מיטבית ומודולרית לכל אדם ולכל הרגל אישי. מיטות אלו מתאימות כמובן גם לביצוע הבדיקות הרפואיות אבל חשוב לבדוק את זוויות ההטיה המקסימליות ולוודא שהן מתאימות לסוג הטיפול השגרתי.

בטיחות ועמידות המיטה

מיטה סיעודית נדרשת לספק סביבה בטוחה ומוגנת לחולה הסיעודי כמו מעקות צד שאפשר להוריד ולהרים וכן בלמים לגלגלי המיטה שינעלו ויקבעו אותה במקומה ללא תזוזות. גם לשלדה ישנה חשיבות רבה ועליה להיות חזקה ואמינה. אם מדובר במיטה סיעודית חשמלית, חשוב לבדוק שהיא מגיעה עם מנגנון נטרול השלט החשמלי כדי שהמיטה לא תופעל בטעות וללא שליטה.

מיטה מכאנית או חשמלית?

אחת השאלות הראשונות שנשאלות לגבי קניית מיטה סיעודית היא האם לבחור בדגם מכאני או חשמלי.

המיטות החשמליות מספקות נוחות טובה, עם כוונון לאזורי הראש, הגב והרגליים, התאמת גובה המיטה ועוד. המיטות המכניות נחשבות לאמינות מאוד, בעיקר אם יש לחולה הסיעודי מטפל צמוד שיתפעל את כל מנגנוני המיטה באופן ידני (עם מנואלה). בשני המקרים חשוב שהמיטה שתיבחר תשתייך למותג מוכר ושמנגנון ההפעלה עמיד ובלתי מרעיש.

 

הימנעות מפצעי לחץ

אחת הסכנות הקריטיות בשכיבה ממושכת היא היווצרות פצעי לחץ אצל החולה הסיעודי, שיוצרים בעיה נוספת ונפרדת ממכלול הבעיות שנדרש להן טיפול.

חשוב מאוד לוודא שהמיטה מותאמת למנח השכיבה הרצוי ושהמזרון הייעודי למניעת פצעי לחץ, מציע אלסטיות ועובי איכותיים.

גודל המיטה ואפשרויות הקימה ממנה

בחירה במיטה הסיעודית המתאימה היא נגזרת של התאמה לסביבת הטיפול והמנוחה האישית.

לכן, מומלץ לחשוב גם על המשענת היציבה (טרפז תקומה) ובמידת הצורך על אופן החיבור של מנוף הרמה למיטה עצמה.

כאן חשוב גם הדגש על כושר הנשיאה של המיטה על מנת שתתאים למשקלו של המטופל וגם תצליח להכיל מבחינת גודלה את יתר הפריטים שלעתים יונחו על המיטה.

ישנן גם מיטות סיעודיות המתאימות ללינה זוגית, כך שבני זוג יוכלו להמשיך לישון יחד כאשר אחד מהם נמצא במצב סיעודי.

לסיכום נושא

שזה נוגע להיוועצות ורכישת ציוד סיעודי, השתדלו להימנע מקבלת החלטות ממקום של חוסר ידע ושליפה מהמותן. מומלץ מאוד לפנות לחברה מקצועית ומנוסה, שבה אנשי מקצוע יידעו להכווין אתכם לפריטים המתאימים ביותר לצרכי יקריכם הקשישים ובעלי המוגבלויות.

חברת נניקאר (NaniCare) קיימת משנת 2008 וצברה ניסיון רב וידע ללא פשרות בשיווק מגוון רחב של אביזרי עזר לנכים וקשישים, לשיפור איכות חייהם ולהקלה על הטיפול בהם עבור הגורמים המטפלים.

לקבלת אינפורמציה על מוצרינו ולרכישה, צרו עימנו קשר בטלפון או באמצעות טופס יצירת הקשר