לבית בטוח יותר – פתרונות לקשישים

הגיל השלישי (או גיל הזהב) הוא גיל המכיל בתוכו התמודדויות רבות ומגוונות, אחרי שכבר התמודדתם עם כמה כאלו בכל עשרות שנות חייכם. הילדים כבר בנו בתים משלהם ונטשו את הקן לטובת בניית משפחה משלהם, אולי חלקם כבר סבים בעצמם. אתם מתחילים פרק חדש בחייכם וכדאי שהוא יתאים בנוחיות המרבית לתנאים ולצרכים שלכם.

התאמת תנאי המחייה לצרכים שלכם

למרבה הצער, הגיל השלישי מופיעות יותר ויותר בעיות בריאותיות שדורשות טיפול ותנאים מספקים כדי להמשיך ולחיות בצורה רגועה ונוחה. פעמים רבות המבוגרים עוברים לדירה קטנה וסולידית יותר, אחרי שילדיהם עוזבים את הקן מאחר ואין צורך בכל כך הרבה שטח לאדם אחד או לזוג.

ולכן, כשאתם עוברים לדירה חדשה, כדאי שהיא תהיה בעלת גישה נוחה ומרווחת מספיק, במיוחד כשעליכם להיעזר באביזרי עזר לקשישים או כל מיני מוצרים לגיל השלישי, ולשמור על עצמכם ועל הבריאות שלכם בצורה המיטיבה ביותר שרק אפשר.

תכנון העתיד ומרחב המגורים החדש

הבית התרוקן ואתם לא הופכים להיות צעירים יותר ולכן המחשבה על לשנות את מקום מגוריכם היא טבעית.

המהלכים שהרבה קשישים עושים הם קודם כל העתקת מקום המגורים לאזור קרוב יותר לילדים כדי לשמור על קשר קרוב במשפחה, ושנית החלפת הדירה לחלל קטן וסולידי יותר, אבל כזה שיענה על הצרכים ויספק אתכם, ובעיקר את הבריאות והניידות שלכם.

בדירה המיועדת ניתן לבצע שיפוץ די פשוט כדי להתאים את השטח לנייד יותר. תוכלו לעשות זאת על ידי קבלת סיוע בהתאמת תנאי דיור מאנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום.

חשוב להבין, שלתחום של תכנון ועיצוב פנים עבור הגיל השלישי ישנה משמעות רבה, כאשר אביזרי עזר לקשישים נוטים להיות גדולים ומגושמים, תופסים הרבה מקום ודורשים תנאים מסוימים מאוד.

תכנון ועיצוב פנים עבור הגיל השלישי

מעבר להתאמה של ציוד ועזרים לגיל השלישי, חשוב גם לתכנן בצורה קפדנית את עיצוב הפנים של הבית בו תחיו לשארית חייכם, על מנת שכל חלל בביתכם החדש יענה על הצרכים שלכם בגילכם ותוכלו להרגיש בנוח, במיוחד במעבר בין החללים.

איש מקצוע כמו מעצב פנים, יידע לחשוב ולחשב את כל הפרטים הקטנים עד לקבלת תוצרים מושלמים ללא רבב. היא תדע לעצב את חללי הבית החדש שלכם בצורה המיטבית ביותר, ותוכלו לקבל ממנה את הסיוע הנדרש עבור התאמת תנאי הדיור שלכם למראה הבית הנחשק והמעוצב לעילא שאתם רוצים להשיג, תוך הבאה בחשבון את הצרכים הגופניים האישיים שלכם - את מגבלות התנועה שלכם וכו'.

כשמדובר בציוד עזר לקשישים, כל ציוד הוא מגושם וגדול לרוב ודורש הכנת השטח בצורה אופטימלית, כמו רוחב כל קיר בחדרי הבית, גובה הריהוט, המתגים, שטח מותאם להתקנת ציוד עזר נוסף לפי הצורך כמו מסוע במידה ויש מדרגות בדירה והיד עוד נטויה.

להזדקן בכבוד ובנוחיות מרבית

הגוף שלנו בגיל השלישי הוא כבר לא מה שהיה פעם וזה ידוע ולא מפתיע, אבל בהחלט מצער. מזל שכיום ישנם אמצעים רבים ועזרים לגיל השלישי שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר, עם כל הקשיים שיש.

בתקופה בה קשה לכם להתכופף כמו פעם, לסחוב קניות הביתה ולהחזיק הרבה שקיות, לעלות מדרגות רבות, להתרחץ בעמידה ללא קושי או נפילה וללכת הליכה פשוטה ברחוב מתחת לבית או אפילו ברחבי הבית, הכל מלווה בקשיים ולוקח זמן רב יותר ויותר, לעומת מה שהייתם פעם, ומזה אי אפשר לברוח.

אבל... בהחלט אפשר לקבל את הסיוע המתאים בעזרת אביזרי עזר למבוגרים ומגוון של מוצרים לגיל השלישי, וכל זה לא מצריך השקעה של סכומי עתק אלא תכנון ועיצוב פנים עבור הגיל השלישי אשר יעניק סיוע בהתאמת תנאי דיור במיוחד עבורכם.